14 באוק׳ 2014

צילומי משפחה באירועים ושמחות: טיפים למתחילים

בין אם מדובר בארוחת חג, ביום ההולדת של סבתא או בפיקניק משפחתי מזדמן, מפגשים משפחתיים הם הזדמנות מצויינת להנציח זכרונות משותפים ורגעים יפים ומרגשים. זוהי הזדמנות ללכוד בעדשת המצלמה צילומי משפחה שיהוו עבור הילדים שלנו זכרונות מצויינים משנים קודמות וממפגשים אלו.

רובנו, שלא טורחים לקחת איתם את המצלמה או מפחדים לצלם בחשש שהתמונות לא יהיו מקצועיות מספיק, מגלים בדיעבד שאת כל הזכרונות שלנו אנחנו נוצרים בפנים, בלי יכולת להנציח אותם באופן ויזואלי עבור הדור הבא. כולנו מכירים את המשפט: "איך זה שאין תמונה של כולנו ביחד".
אירועים, שמחות ומפגשים משפחתיים הם בדיוק ההזדמנות לחבר את כולם לתמונה אחת.



אז איך יוצרים צילומים משפחתיים מרגשים ויוצאי דופן? הנה כמה טיפים למי שלקח על עצמו את תפקיד הצלם המשפחתי:

תעדו את מערכות היחסים המיוחדות: בכל משפחה יש מערכות יחסים שונות שבאות לידי ביטוי במפגשים ובאירועים. חיבוקים, ידיים אוחזות, שיחה חמה ואפילו ריבים קטנים הם הזדמנות להנצחת צילומי משפחה קטנים, אינטימיים וייחודיים למשפחה שלכם. אל תוותרו על קליק ברגע הנכון, כצופים מהצד, ותקבלו את התמונות האותנטיות ביותר של המשפחה שלכם. 





צלמו את הילדים משחקים ואת המבוגרים משוחחים: רוב המפגשים המשפחתיים הקלאסיים כוללים קבוצת ילדים שמשחקת בחוץ ומבוגרים שיושבים יחד ומדברים. תעדו את השיחות לצד המשחקים המשותפים של הילדים. גם תמונה של ילד בוכה בזרועות אמו אחרי שנפל בטעות במהלך משחק היא זיכרון. תעדו את הרגעים האלו בצורה הטבעית ביותר. השתדלו לא לעצור ולהכריז "תגידו צ'יז".


תעדו גם את המקום: מפגשים משפחתיים הם הזדמנות להנציח גם את הסביבה שנבחרה לאירוע. בין אם מדובר בחגיגת יום הולדת שנערכת בפארק ירוק ויפיפה או הבית הישן ועמוס הזכרונות של סבתא, שיטוט עם המצלמה במקום יעניק לכם השראה לצילומים המשפחתיים ותמונות אווירה נפלאות. צלמו את בני המשפחה בתוך החלל, ברגעים טבעיים ככל האפשר.

צלמו את האוכל והמתרחש מסביב לשולחן: אי אפשר להכחיש, מפגשים משפחתיים ואירועים חגיגיים סובבים סביב הבטן הריקה של כולנו. שולחן האוכל הוא המקום שבו כולם נפגשים, מדברים, מחליפים חוויות, עוצרים לרגע כדי לברך ולספר. צרו צילומי משפחה בתוך הסביבה הזו שלכם. צלמו את בני המשפחה והקרובים לכם מסביב לשולחן, ברגעים טעימים של ביחד. הנציחו תוך כדי את עוגת יום ההולדת או את התבשילים המשפחתיים המסורתיים.


מידע ותמונות נוספות תוכלו למצוא באתר שלי בעמוד צילומי משפחה.

אין תגובות: